هیات شهدای گمنام

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۳خرداد


نام معصوم ششم علی ( ع ) است . وی فرزند حسین بن علی بن ابیطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زین العابدین " می باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدینه ولادت یافت . حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری  و تب شدید از آن حادثه جان به سلامت برد ، زیرا جهاد از بیمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش - با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت - به او اجازه جنگ کردن نداد.

خادم الزهرا
۱۰خرداد


برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) هر چه ارادت دارید صلوات

لطفاً کلیک کنید 

خادم الزهرا
۱۰خرداد


ایشان می فرمایند: من به استاد شهید گفتم: « من خودم را شاگرد شما می دانم.» استاد تعجب کرد و گفت: « شما که پیش بنده درس نخوانده اید! »

حقیقتا بنده هم پیش بنده درس نخوانده ام، اما یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را  پایگذاری کرده است، سخنرانی 26 سال پیش آقای مطهری است. این سخنرانی ها چاپ و منتشر می شد . الان هم هست و به نظر من الان هم سخنرانی استاد برای کسانی که بخواهند در زمینه های اساسی اسلام چیزی بیاموزند، مانند یک معلم کاربرد دارد.

خادم الزهرا
۰۹خرداد


فُطرس ملک

فُطرس از جمله فرشتگان عرش الهی بود که به خاطر کوتاهی در انجام اوامر الهی مورد غضب خداوند قرار گرفته بود و خداوند به او این اجازه را داده بود که ما بین عذاب دنیایی و عذاب قیامت یکی از آنها را انتخاب کند.

فُطرس عذاب دنیایی را که موقتی بود و گذرا، انتخاب نمود و بدین ترتیب، بال و پرش شکست و در جزیره ای دور افتاده افتاد.

خادم الزهرا
۰۸خرداد


شهید حسن شفیع زاده

شهید شفیع زاده در سال 1359 جانشین مهندس مهدی باکری در عملیات سپاه ارومیه شد. سال 1360 ریاست ستاد تیپ کربلا در عملیات  طریق القدس، معاون تیپ المهدی در فتح المبین، فرمانده توپخانه سپاه در بیت المقدس، فرماندهی و هدایت آتش توپخانه سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در عملیات های بیت المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی تا والفجر 4 و 8 ، خیبر، بدر، کربلای 4، 5، 8 و 10، راه اندازی مرکز آموزش و دانشکده توپخانه سپاه اصفهان، عزیمت به کره شمالی برای ماموریت نظامی از دیگر مسولیتها و فعالیتهای او بود. سرانجام او در کربلای 10 در مأووت عراق به شهادت رسید.

خادم الزهرا