هیات شهدای گمنام

آخرین نظرات
۰۹خرداد


فُطرس ملک

فُطرس از جمله فرشتگان عرش الهی بود که به خاطر کوتاهی در انجام اوامر الهی مورد غضب خداوند قرار گرفته بود و خداوند به او این اجازه را داده بود که ما بین عذاب دنیایی و عذاب قیامت یکی از آنها را انتخاب کند.

فُطرس عذاب دنیایی را که موقتی بود و گذرا، انتخاب نمود و بدین ترتیب، بال و پرش شکست و در جزیره ای دور افتاده افتاد.

در آن زمان که امام حسین (ع) به دنیا آمد جبرئیل به همراه یک هزار فرشته، جهت رساندن پیام تبریک پروردگار به پیامبر (ص) به سوی زمین می آمدند.

فُطرس که از نزول جبرئیل با آن همه فرشته فهمیده بود خبر مهمی پیش آمده، جبرئیل را صدا زد و از او پرسید: چه شده است که چنین شتابان می روید؟ جبرئیل گفت: خداوند به پیامبرش فرزندی داده و ما جهت رساندن پیام تبریک الهی به نزد وی می رویم.

فُطرس که از تنهایی در آن جزیره خسته شده بود از جبرئیل خواست تا او را نیز با خود ببرند شاید، پیامبر (ص) نزد خداوند شفاعتش را نمایدو مورد بخشش پروردگار قرار گیرد.

جبرئیل قبول کرد و او را با خود به نزد پیامبر (ص) برد. جبرئیل بعد از رساندن پیام خداوند، درخواست فُطرس را گفت. پیامبر (ص) وقتی خواسته فُطرس را شنید به او فرمود: خود را به قنداقه حسین (ع) بزن تا ان شاالله مورد عفو و رحمت خداوند قرار گیری و شفا یابی.

فُطرس چنین کرد و به برکت شفاعت آن مولود مبارک، مورد بخشش پروردگار قرار گرفت. پس به شکرانه این شفاعت، قسم یاد کرد که هر کس تا روز قیامت بر حسین (ع) سلام بفرستد، سلامش را به او برساند.

بحارالانوار- علامه مجلسی

سیره چهارده معصوم- مهدی پیشوایی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی